11. 4. budeme prednášať na E-commerce day v Bratislave TU

Back

Alko90.sk | Ako sme dosiahli CTR až do 13% a zvýšili ročný obrat o 365% bez brandovej kampane

Ak hľadáte kvalitný alkohol, e-shop Alko90 má skladom viac ako 2 000 druhov z celého sveta. Či už sa chcete odmeniť fľašou rumu alebo hľadáte darčekový kôš pre svojich príbuzných či kolegov, nájdete to, čo hľadáte.

Prémiový alkohol rôznych značiek si môžete objednať z pohodlia domova alebo nakúpiť v niektorej z ich predajní v Bratislave či Trnave, kde vám s výberom pomôže odborne vyškolený personál.


Aký bol začiatok našej spolupráce?

S Alko90 sme začali spolupracovať v októbri 2020. Prvým krokom k prevzatiu ich účtu bolo vytvorenie komplexného auditu, v ktorom sme predstavili naše návrhy a odporúčania na dosiahnutie lepšieho výkonu z pôvodných kampaní. Zamerali sa len na propagáciu najpredávanejších kategórií alkoholu a brandovú kampaň, ktorá priniesla viac ako polovicu (54,23 %) všetkých konverzií a 59,38 % celkového obratu. Ďalším problémom, ktorému sme museli čeliť, bol pozastavený Google Merchant Center účet.

Ako sme si nastavili ciele?

Cieľ bol jasný. Prioritou bolo rozšírenie štruktúry a typológie kampaní tak, aby pokryli zvyšok produktových kategórií a značiek. Klient tiež očakával zvýšenie objemu konverzií a celkových výnosov pri udržaní COS pod 10 %. Predovšetkým sme chceli zvýšiť podiel neznačkových kampaní na celkovom obrate.

  •  Rozšírenie štruktúry kampaní
  •  Zvýšenie objemu konverzií a celkového výnosu
  •  Udržať COS pod 10%
  •  Zvýšenie podielu neznačkových kampaní na obrate

A teraz k realizácii

Tvorba shoppingových kampaní

Najprv sme sa pokúsili vyriešiť problém so spustením nákupných kampaní. Preto sme vytvorili nový účet Google Merchant Center so službou CSS Shopping in EU, ktorý klientovi zaručil nižšie ceny za kliknutie a vyššiu mieru zobrazení. Potom sme mohli začať vytvárať smart shoppingové kampane s pomocou automatizovaného nástroja BlueWinston. Vďaka jeho inovatívnym funkciám sme jednoducho segmentovali produkty do viacerých kampaní podľa značky a ceny jednotlivých produktov. Segmentácia zabezpečila jasnejší prehľad a kontrolu nad výkonnosťou kampaní a umožnila relevantnejšie vyhodnotenie. Optimalizáciu nákupných kampaní uľahčili skripty voľne nastaviteľné v nástroji.


Úprava kampaní vo vyhľadávaní

Pri kampaniach vo vyhľadávaní bolo potrebné zlepšiť kreatívy a funkčnosť reklamných textov. Plne sme využili ponúkaný reklamný priestor a implementovali všetky dostupné rozšírenia, pridali nadpisy a popisy, opravili URL adresy. 

Rozšírili sme štruktúru vyhľadávacích kampaní aj o ďalšie kategórie produktov a vytvorili DSA kampaň, ktorá pokrýva celý sortiment. Úpravou pôvodných kampaní sme zvýšili mieru kliknutí o 14,77%.

Pridanie ďalších typov kampaní

Keďže okrem výkonnostných kampaní sme sa chceli zamerať na budovanie značky, pridali sme display kampane, ktoré komunikujú novinky, zľavy a značku. 

Na podporu fyzických predajní sme využili nové dostupné lokálne kampane zamerané na podporu návštevnosti novootvorenej predajne v Trnave. 

Potešili nás aj výsledky kampane, ktorá za mesiac od spustenia dosiahla 1 079 799 zobrazení a konverzií v podobe získania trasy do predajne za minimálnu cenu (1,14 € CPA).

Celkový prehľad výsledkov

Naša práca s Alko90 priniesla pozitívny výsledok. Porovnali sme výsledky pred začatím spolupráce 04/2019 – 02/2020 a teraz 04/2020 – 02/2021. Podiel brandových kampaní klesol z 59,38 % na 39,81 %. Napriek komplexnému rozšíreniu štruktúry účtu a pokrytiu väčšiny produktov sa nám podarilo udržať COS pod 10% a tiež udržať ROAS nad 1000% aj bez brandovej kampane. Za týmito výsledkami je trpezlivá analýza výsledkov našimi špecialistami a odhodlanie neustále napredovať v implementácii najnovších trendov v oblasti Google Ads.

COS bez brandovej kampane 9,63%

Zvýšená miera prekliku
o 14,77%

Podiel 39,81% na zisku
z brandovej kampane

Zvýšený celkový zisk
o 365%

Zvýšený počet konverzií
o 308%

Zvýšený konverzný pomer o 40,19%