11. 4. budeme prednášať na E-commerce day v Bratislave TU

Back

Alko90.sk | Zvýšený príjem z organických návštev o 16 % a transakcií o 9 % za 5 mesiacov

Ak hľadáte kvalitný alkohol, eshop Alko90 má skladom viac ako 2 000 druhov z celého sveta. Či už sa chcete odmeniť fľašou rumu alebo hľadáte darčekový kôš pre svojich príbuzných či kolegov, nájdete to, čo hľadáte.

Prémiový alkohol rôznych značiek si môžete objednať z pohodlia domova alebo nakúpiť v niektorej z ich predajní v Bratislave či Trnave, kde vám s výberom pomôže odborne vyškolený personál.

Platené reklamy a kvalitné SEO

S Alko90 sme začali spolupracovať v októbri 2020. Prioritou bolo zvyšovanie efektivity platenej inzercie v Google Ads. Vo februári 2021 sme prehĺbili spoluprácu o zastrešenie SEO optimalizácie, kde sme sa zamerali na dosiahnutie stanovených cieľov.

  •  Rozšírenie štruktúry kampaní
  •  Zvýšenie objemu konverzií a celkového výnosu
  •  Udržať COS pod 10%

Prehľad organických návštev

Nižšie uvedený graf ukazuje vývoj organických návštev v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Napriek tomu, že návštevnosť sa zvýšila iba o 4 %, dokázali sme zvýšiť konverzie a výnosy. Organický obrat vzrástol o 16 % a počet transakcií o 9 %.

Celkový vývoj sa stabilizoval napriek tomu, že viaceré kľúčové slová boli v predchádzajúcom roku kvôli pandémii menej vyhľadávané. Rozdiel je vidieť v marci a apríli, keď miera vyhľadávania klesla a s tým aj návštevnosť. Následne sa v júni a júli opäť zvýšila.

Návštevnosť na základe kľúčových slov

Pri organických návštevách sa spoliehame na kategórie a produkty, pričom značka zaberá len jedno miesto v TOP 10 slovách s najvyššou mierou kliknutia. Široký pohľad na podporné aktivity na jednotlivých podstránkach im pomáha zobrazovať sa viac pri rôznych kľúčových slovách, čo pomáha návštevnosti predovšetkým pri neznačkových kľúčových slovách.

Doména sa zobrazuje pri vyhľadávaní rôznych kľúčových slov. Cieľom je neustále zvyšovať počet kľúčových slov, na ktoré sa e-shop zobrazuje, aby sa mohol zviditeľniť vo výsledkoch vyhľadávania. Od februára sa počet kľúčových slov v TOP 100 zvýšil o viac ako 300. Momentálne sa zobrazujeme na 1647 rôznych kľúčových slov.

Na karte nižšie môžete vidieť kľúčové slová, ktoré sme vo vyhľadávaní posunuli vyššie. Niektoré z nich zdanlivo stúpli len o jednotky, čo však v reálnych číslach znamená výrazné zlepšenie.

Implementované aktivity

  •  Zvýšenie organických návštev webu
  •  Vytvorenie a úprava H1 nadpisov
  •  Tvorba blogových článkov
  •  Vytvorenie obsahu pre obsahové sekcie
  •  Rozšírenie štruktúry e-shopu
  •  Tvorba spätných odkazov
  •  Podpora indexu e-shopu a podstránok

Aké boli výsledky po spustení?

+4% organická návštevnosť

+9% transakcie z organických návštev

+16% obrat z organických návštev

Organická návštevnosť hlavne z neznačkových kľúčových slov