ZirconTech summit - spojenie vizionárov a lídrov, ktorí menia svet. Prečítajte si viac

Back

Autovybava.sk | Automatizácia kampaní v nástroji BlueWinston a A/B testovanie formátov Discovery Ads

Internetový obchod AUTOvybava.sk pôsobí na slovenskom trhu a zameriava sa na segment interiérových autodoplnkov. Nájdete tu kompletnú výbavu pre vaše auto vrátane deflektorov, textilných autokobercov, gumových autorohoží, vaničiek do kufra a ostatného vybavenia. Sortiment je široký, zákazníci majú na výber produkty od rôznych výrobcov a e-shop poskytuje aj odborné poradenstvo. Majiteľom úspešného e-shopu je Ing. Patrik Marák, s ktorým veľmi radi dlhodobo spolupracujeme v rámci viacerých služieb, ktoré zastrešuje dabl.

Malé kroky vedúce k úspechu

Naša spolupráca s klientom začala najskôr využívaním CSS služby Shopping in EU, ktorá zabezpečila nižšie ceny za kliknutie v Shopping reklame a taktiež jej vyšší počet zobrazení a kliknutí za pôvodný rozpočet. Keďže sa táto služba klientovi osvedčila, začal využívať aj nástroj BlueWinston, vďaka ktorému si mohol jednoducho filtrovať produkty do kampaní podľa aktuálnej sezónnosti. Po pár mesiacoch sme sa rozhodli účet rozšíriť aj o manuálne kampane v Google Ads pre dosahovanie ešte lepších výsledkov.

  • Klient využíva CSS Shopping in EU
  • Segmentuje kampane cez nástroj BlueWinsto
  • Rozšírili sme účet aj o manuálne kampane
  • Aktuálne pracujeme aj na SEO optimalizácii

Aká bola naša stratégia?

Prvým krokom bolo rozdelenie Smart Shopping kampane, ktorá v sebe zahŕňala všetky produkty, na viacero kampaní pre každú kategóriu produktov zvlášť. Následne sme sledovali zozbierané dáta a vylučovali z kampaní neefektívne produkty, ktoré míňali rozpočet a neprinášali konverzie. Taktiež sme sa rozhodli účet rozšíriť aj o nový typ kampane a pokryť okrem vyhľadávania aj iné siete.

Ako ušetriť čas?

Vďaka automatizovanému nástroju na tvorbu kampaní BlueWinston, bolo možné vytvoriť Smart Shopping kampane pre každú jednu kategóriu produktov zvlášť.Proces bol veľmi jednoduchý a tvorba kampaní zabrala vďaka možnostiam filtrovania podľa ceny, značky a kategórie iba pár minút. V Smart Shopping kampaniach sme teda vyfiltrovali iba vybrané produkty z danej kategórie a obmedzili produkty iba od určitej cenovej relácie.

Výhodou segmentácie Smart Shopping kampaní je najmä lepšia prehľadnosť a kontrola nad ich výkonnosťou. Keďže sú kampane segmentované podľa produktových kategórií, zabezpečuje to aj jednoduchšie vyhodnocovanie výsledkov. Vďaka nástroju BlueWinston sa kampane jednoducho optimalizujú pomocou nastavených skriptov. Ak máte radšej manuálnu kontrolu, viete z kampaní vylučovať produkty aj svojpomocne – bez použitia skriptov.

Otestovali sme aj netradičný formát kampane Discovery

Okrem vyhľadávacej siete sme sa rozhodli pokryť aj ďalšie platformy Google (YouTube, Gmail a kanál Discover). Tento typ kampane využíva strojové učenie a podľa správania zákazníkov na webe im zobrazuje produkty, ktoré hľadajú alebo sa o ne zaujímajú. Discovery Ads je podľa našich skúseností lacnejší formát ako obsahová kampaň (vďaka nižšej priemernej cene za kliknutie) a taktiež prináša viac konverzií v porovnaní s reklamou v obsahovej sieti.

Môžete využiť reklamu v dvoch alternatívach. Jednou z nich je klasický obrázok ako pri obsahovej kampani alebo sériu obrázkov (tzv. carousel), kde môžete inzerovať viaceré produkty naraz a používateľ si ich môže postupne posúvať. Rozhodli sme sa pre A/B testovanie týchto dvoch alternatív reklamy. Boli spustené v rovnakom testovacom období, pričom pri posuvnej reklame (carousel) sme zaznamenali oproti klasickej výrazné rozdiely vo výkonnosti.

Aké boli výsledky po spustení?

+58,17% kliknutí

+48,30% impresií

-91,33% cena/konv.

+23,81% CTR

-66,66% priem.CZK

-178,13% PNO

Zdieľajte tento článok s priateľmi