11. 4. budeme prednášať na E-commerce day v Bratislave TU

Back

Oleamo.sk | Testovanie nového typu kampane Performance Max

Oleamo.sk je prvý slovenský nezávislý producent ropy. E-shop okrem Slovenska predáva aj na českom trhu a každý gurmánsky kuchár si tam nájde to, čo hľadá. Oleamo ponúka kvalitné olivové a balzamikové oleje z celého sveta, ktoré pozdvihnú váš pokrm na ďalšiu úroveň. Zistite to sami a objavte lásku k olivovému oleju.

Čo je kampaň s maximálnym výkonom?

Tento typ kampane poskytuje inzerentom možnosť pokrytia všetkých dostupných sietí v rámci jednej kampane. Vašu reklamu tak môžete zobrazovať naprieč celým Google inventárom, ktorý zahŕňa – vyhľadávacia a obsahová sieť, YouTube, Gmail, Mapy či Discovery. Môžeme povedať, že Performance Max pripomína inteligentné kampane, pretože vytváranie reklám, ako aj cielenie je plne automatizované a systém pracuje na základe podkladov, ktoré mu pri tvorbe kampane poskytnete.

Aké sú možnosti pri tvorbe kampane Performance Max?

Skúsme sa bližšie pozrieť na to, ako prebieha samotná tvorba kampane a aké má používateľ možnosti v rámci jej nastavenia. Prvým krokom je voľba cieľa kampane a možnosť prepojiť informačný kanál (z pripojeného Merchant Centra) či miesta kamenných predajní (pomocou záznamov v Google My Business). Následne nastavíte rozpočet a bidding stratégiu, ktorá je však plne automatizovaná a nad biddingom nemáte žiadnu manuálnu kontrolu. Zvolíte lokalitu, jazyk, prípadne rozvrhnete reklamy podľa preferovaného času, v akom sa majú zobrazovať.

Tvorba podkladov a automatizované cielenie kampane

Podklady v kampani Performance Max pripomínajú responzívnu reklamu v obsahovej kampani. Máte možnosť nahrať podklady rôznych typov – od nadpisov a popisov, cez obrázky, logá až po videá. Ak nemáte k dispozícii propagačné video k produktu, resp. k službe, ktorú ponúkate, systém video automaticky vygeneruje z vložených obrázkov a textov. V prehľade si viete jednoducho prezrieť, ako sa vaša reklama bude zobrazovať v jednotlivých sieťach.

Majte pod kontrolou vaše landing pages

Ako môžete vidieť na obrázku, pre Performance Max kampaň využívame aj CSS službu Shopping in EU, aby sme z daného rozpočtu získali čo najviac preklikov. CSS služba zlacňuje ceny preklikov do 20% a teda nám dáva výhodu oproti konkurencii, ktorá CSS službu ešte nevyužíva.

Aké sú nedostatky kampane Performance Max a ako ju subjektívne hodnotíme po testovaní na klientoch?

Za najväčšiu nevýhodu tohto typu kampane považujeme nedostatok transparentnosti. Inzerent nemá žiadny prehľad o štatistikách zacielených publík, nedá sa určiť kde sa reklamy zobrazujú, aké kľúčové slová ich spúšťajú, nie je možné ani vylučovať hľadané výrazy. Podľa nášho subjektívneho hodnotenia sme zostavili prehľad plusov, ktoré sme na kampani postrehli a mínusov, ktoré by sa ešte mohli vyladiť.

Mínusy

Plusy

 nemáte k dispozícii hľadané výrazy

 nedajú sa aplikovať vylučujúce kľúčové slová

 neviete, na akých weboch/aplikáciách/portáloch sa zobrazila reklama v obsahovej sieti

 nie sú dostupné dáta o výkonnosti publík, demografických údajoch a podobne

 využíva sa v podstate rozšírené (optimalizované) zacielenie bez možnosti kontroly

 absentuje možnosť vyhodnotenia výkonnosti jednotlivých kreatív podkladov

 Performance Max môže uberať z výkonnosti DSA kampaní, brand kampaní alebo Shopping kampaní a “kradnúť” im konverzie

 žiadna možnosť optimalizácie, musíte sa plne spoliehať na systémové učenie

 máte prehľad o výkonnosti produktov prepojených z informačného kanála

 máte možnosť vylúčiť neželané URL adresy, na ktoré nechcete reklamu smerovať

 pokryjete všetky siete v rámci jednej jedinej kampane

 nastavenie kampane je veľmi jednoduché a intuitívne, doslova zaberie pár minút

Kampaň Performance Max sme spúšťali 18.11.2021 a aktuálne beží 20 dní. Podľa odporúčania od Google by mala kampaň bežať minimálne po dobu 30 dní a až následne ju vyhodnocovať, chceme však poskytnúť čo najaktuálnejšie informácie a preto budeme článok priebežne dopĺňať.

V účte klienta boli súbežne s Performance Max kampaňou spustené kampane vo vyhľadávaní a Discovery. Mali síce malý objem konverzií, ale priaznivú hodnotu PNO, ktorej sme sa museli držať. V účte absentovali Shopping kampane, ktoré sa doteraz neprejavili ako efektívne a taktiež Brand kampaň, ktorú klient nechcel mať zahrnutú v účte. Akonáhle sme Performance Max spustili, začala generovať konverzie (prevažne v Google Nákupoch). Po pár dňoch sa však reklama začala zobrazovať vo vyhľadávaní na brandové výrazy (čo nebol želaný stav a žiaľ sa táto okolnosť nedá nijako ovplyvniť). Taktiež sa zvýšilo PNO.