11. 4. budeme prednášať na E-commerce day v Bratislave. Vstupenky TU

Back

Kampane pre AutoRicambi priniesli o +176% vyššiu hodnotu objednávok

AutoRicambi je špecializovaný predajca náhradných dielov na dodávkové vozidlá Iveco, Fiat, Citroen, Peugeot, Renault a Ford. E-shop ponúka originálne a značkové autodiely, odborné poradenstvo a expresné doručenie dielov z vlastného skladu do celého sveta.

Akú sme zvolili štruktúru kampaní?

Pre AutoRicambi sme zvolili štruktúru kampaní tak, aby sme inzerovali nielen konkrétne produkty, ale aj produktové kódy a vybraté kategórie. Cez BlueWinston inzerujeme produkty a originálne kódy súčiastok, priamo cez Google Ads máme vytvorené manuálne kampane pre najčastejšie kombinácie kľúčových slov (kategorické kampane).

  •  Performance Max kampaň
  •  Segmentuje kampane cez nástroj BlueWinston
  •  Rozšírili sme účet aj o manuálne kampane
  •  Aktuálne pracujeme aj na SEO optimalizácii

Aká bola naša stratégia?

Prvým krokom bolo rozdelenie Smart Shopping kampane, ktorá v sebe zahŕňala všetky produkty, na viacero kampaní pre každú kategóriu produktov zvlášť. Následne sme sledovali zozbierané dáta a vylučovali z kampaní neefektívne produkty, ktoré míňali rozpočet a neprinášali konverzie. Taktiež sme sa rozhodli účet rozšíriť aj o nový typ kampane a pokryť okrem vyhľadávania aj iné siete.

Performance Max kampaň

V tejto kampani inzerujeme produkty cez BlueWinston, kde môžeme využívať aj scripty pre automatickú optimalizáciu kampane podľa marže. Podľa potreby si vieme jednoducho filtrovať produkty do kampane alebo pausnúť produkty, ktoré sú málo výkonné (napr. majú príliš veľa preklikov a nízky ROAS).

Ako môžete vidieť na obrázku, pre Performance Max kampaň využívame aj CSS službu Shopping in EU, aby sme z daného rozpočtu získali čo najviac preklikov. CSS služba zlacňuje ceny preklikov do 20% a teda nám dáva výhodu oproti konkurencii, ktorá CSS službu ešte nevyužíva.

 

Produktová textová kampaň na súčiastky

V tejto kampani inzerujeme konkrétne čísla súčiastok pre úžitkové a nákladné vozidlá. Každá súčiastka môže mať viacero kódov, ktoré sa posielajú cez XML feed do BlueWinstonu. Následne BlueWinston vytvorí pre každú súčiastku jednu reklamnú skupinu, ktorá obsahuje kľúčové slová (originálne číslo, alternatívne čísla), ako aj reklamy pre každú súčiastku.

Užívateľa posielame do výsledku vyhľadávania, kde si môže vybrať danú súčiastku od viacerých výrobcov, teda napríklad súčiastku s kódom 1908577 vyrábajú firmy Ferodo, aj Emmerre  https://www.autoricambi.sk/hladat/?q=1908577

Kategorické kampane

Tu sme vybrali niekoľko kategórií a k nim sme pridali výrobcu vozidla a model. Vychádzame z toho, čo užívatelia najčastejšie hľadajú, teda rôzne kombinácie náhradných dielov, značky auta a modelu.

  •  kategória + výrobca + model, napr. spätné zrkadlo iveco daily
  •  kategória + výrobca, napr. spätné zrkadlo iveco
  •  kategória + model, napr. spätné zrkadlo daily

Ide o manuálne tvorené Google kampane a teda máme veľmi dobrú kontrolu nad reklamami, kľúčovými slovami a hľadanými výrazmi. Priebežne kampane optimalizujeme, aby mali čo najlepší výkon.

Aké boli výsledky po spustení?

za 2 roky

+ 226% konverzie

+ 176% hodnoty obj.

Zdieľajte tento článok s priateľmi