ZirconTech summit - spojenie vizionárov a lídrov, ktorí menia svet. Prečítajte si viac

Back

Ako využiť sociálne siete na zvýšenie predajov a zlepšenie zákazníckych vzťahov v e-commerce

Monika Šifferová

marketing specialist at dabl.

Tento článok bol publikovaný na stránke ecommercebridge.sk

Sociálne siete – neoddeliteľná časť nášho každodenného života. Miliardy aktívnych používateľov na celom svete, s ktorými dokážeme ako firma komunikovať a posúvať e-commerce na vyššiu úroveň. Práve sociálne siete sú dokonalým nástrojom, ako si vybudovať silnú značku a pracovať na vzťahoch s našimi zákazníkmi. V tomto článku sa pozrieme na niekoľko dôležitých stratégií, ako to dosiahnuť.

1. Identifikujte svoju cieľovú skupinu

Prvým a najdôležitejším krokom k úspešnému využitiu sociálnych sietí je poznanie svojej cieľovej skupiny. Zistite, ktoré sociálne platformy používa vaša cieľová skupina a na ktorých je najaktívnejšia. Napríklad, ak predávate detský sortiment pre bábätká, Facebook, Instagram, či Pinterest by mohli byť ideálnymi predajnými platformami. Ak je ale váš sortiment zameraný skôr na business oblasť, mali by ste uprednostniť LinkedIn. 

2. Vytvorte zaujímavý obsah

Obsah je kľúčom k úspechu na sociálnych sieťach. Dnes už nestačí vytvoriť iba peknú grafiku v sprievode predajných viet a čakať, že sa vášmu e-shopu bude dariť. Myslite na to, že svojich potenciálnych zákazníkov musíte zaujať a zároveň im poskytnúť určitú pridanú hodnotu. Môžu to byť napríklad informácie o produkte alebo rady a tipy, ako si používateľ môže kúpou vašich produktov uľahčiť, či dokonca zlepšiť život.

Obsah môže zahŕňať obrázky a videá produktov, návody alebo v poslednej dobe veľmi obľúbený unboxing. Pravidelný a kvalitný obsah udržuje vašu značku v povedomí vašich zákazníkov a zvyšuje angažovanosť potenciálnych zákazníkov.

3. Interagujte so sledovateľmi

Nepôsobte na sociálnych sieťach len ako na jednosmerný komunikačný kanál. Aktívne sa zapájajte do konverzácií, ktoré s vami vedú vaši sledovatelia. Odpovedajte na komentáre, prejavte záujem o to, čo vám chcú povedať. Čím osobnejší vzťah si s nimi vytvoríte, tým budete mať väčšiu pravdepodobnosť opakovaných nákupov, pretože si vytvoríte verné publikum, o ktoré máte záujem. Nielenže si tým zlepšíte vzťahy so zákazníkmi, ale tiež vytvoríte dôveru a lojalitu voči vašej značke.

4. Využite reklamu na sociálnych sieťach

Reklama na sociálnych sieťach je efektívnym spôsobom ako zvýšiť viditeľnosť vašich produktov či dosah príspevkov. Použite cielenie tak, aby ste svoje reklamy zobrazovali len tým, ktorí sú vaším relevantným publikom. Testujte rôzne formáty reklám, ako sú obrázkové, video alebo karuselové reklamy, pracujte s rozmanitými vizuálmi a využívajte možnosti, ktoré reklamné systémy ponúkajú. 

Snažte sa oslovovať vašich potenciálnych zákazníkov vždy niečím novým, čo ich zaujme. 

5. Vytvorte komunitu

Sociálne siete umožňujú taktiež vytvoriť komunitu zákazníkov a fanúšikov vašej značky. Vytvorte skupiny alebo stránky, kde môžu vaši zákazníci zdieľať svoje skúsenosti, kde dostanú odpovede na svoje otázky, poprípade im poskytnite rady a tipy, ktoré určite ocenia. Aktívna komunita môže slúžiť ako silný zdroj odporúčaní, podpory a najmä recenzií pre vašich budúcich zákazníkov.

6. Merajte a analyzujte výsledky

A nakoniec, nezabudnite na meranie výsledkov. Využívajte možnosti analytických nástrojov sociálnych sietí na sledovanie výkonnosti svojich príspevkov a reklám. Porovnávajte výkonnosť jednotlivých kampaní, pracujte so získanými dátami, a to všetko vám umožní zlepšiť svoje stratégie a efektívnejšie investovať svoje zdroje.

Na záver možno povedať, že správne využívanie sociálnych sietí môže byť kľúčom k dlhodobému úspechu vášho e-commerce podnikania. Buďte kreatívni, zapájajte svojich potenciálnych zákazníkov do debát a komunikujte s nimi. Nezabudnite však sledovať aj trendy, aby ste držali krok s meniacimi sa preferenciami zákazníkov. 

Mohlo by Vás zaujímať

Zdieľajte tento článok s priateľmi