TikTok reklama na Slovensku: Aké výsledky priniesla klientom? Prečítajte si viac

Back

Webová analytika: získajte pevnú pozíciu na trhu

Jakub Hudák

Marketing specialist at dabl.

Ak to myslíte s podnikaním vážne a chcete si vybudovať konkurenčnú pozíciu na trhu, webová analytika vám ukáže cestu, resp. viaceré chodníčky, ako na to. Vďaka nej môžete byť silným konkurentom a biznisovo rásť. Prečo jej venovať pozornosť – aktívnu a pravidelnú?

Čo je webová analytika?

Proces zhromažďovania, spracovania a analyzovania dát o návštevnosti webových stránok. Tieto dáta sa získavajú pomocou špeciálnych nástrojov, ako napríklad Google Analytics 4 (GA4)

Cieľ webovej analytiky = porozumenie správaniu návštevníkov a meranie jednotlivých udalostí, ktoré sa na webe udejú. Okrem toho ide aj o meranie výkonu offline a online reklám (ale aj iných aktivít či špeciálnych akcií). 

Dôležité je, že na základe týchto poznatkov sa vieme lepšie a kvalifikovanejšie rozhodovať napríklad o tom, ktorú aktivitu pozastavíme alebo naopak podporíme.

Prečo správne nastaviť GA4?

Pre porozumenie správania používateľov: 

Webová analytika poskytuje detailné informácie o tom, ako používatelia interagujú s webovou stránkou. Tieto informácie zahŕňajú počet návštev, čas strávený na stránke, demografické, geografické údaje… 

Hlboké porozumenie používateľov nám (marketérom) umožňuje prispôsobiť obsah a funkcie stránok tak, aby lepšie vyhovovali potrebám cieľovej skupiny.

Webová analytika a jej fungovanie

  • Meranie efektívnosti kampaní: Pomocou webovej analytiky vyhodnocujeme ich úspešnosť. Analytické nástroje umožňujú sledovať konverzie, získavanie kontaktov a ďalšie kľúčové ukazovatele výkonnosti (KPIs). S týmito údajmi identifikujeme účinné a neúčinné stratégie, prispôsobíme investície do marketingu podľa výsledkov.
  • Optimalizácia stránok, na ktorých prebiehajú konverzie: Webová analytika pomáha identifikovať slabé miesta na webových stránkach, ktoré bránia návštevníkom v plnení cieľov (ako je nákup produktu, vyplnenie formulára alebo stiahnutie obsahu). Tieto slabé miesta môžu byť potom optimalizované s cieľom zvýšiť konverzie a zlepšiť návratnosť investícií do marketingu.

Prispôsobenie obsahu a kampaní: Dáta zozbierané počas testovania jednotlivých kreatív, publík alebo typov kampaní pomôžu trefnejšie a cielenejšie pracovať s reklamou a publikom. Tieto personalizované prístupy vedú k vyššej angažovanosti publika, lepšiemu CTR-ku a koniec koncov aj k vyšším a hodnotnejším konverziám.

Čo získate, ak si potrpíte na dobre nastavenej analytike?

Cross-platformová analýza: GA4 dokáže sledovať správanie používateľov na rôznych platformách a zariadeniach, vrátane webových stránok, mobilných aplikácií a iných digitálnych kanálov. Tento integrovaný pohľad nám umožní lepšie pochopiť cestu používateľa a optimalizovať tak proces distribúcie reklamy.

A/B testovanie a real-time analýza: Sledujeme ním dianie na webe na úrovni udalostí, poskytuje nám real-time analýzu správania používateľov. Vieme si priamo v čase porovnávať výkon rôznych verzií webových stránok, reklám, kreatív, obsahu a prvkov na webe. Podnikatelia vďaka tomu dokážu rýchlo reagovať na vzniknuté udalosti a optimalizovať procesy v online podnikaní.

Umelá inteligencia a strojové učenie: Pre zlepšenie analýzy a porozumenie používateľského správania využíva GA4 umelú inteligenciu. Pomáha nám to identifikovať vzory správania, lepšie cieliť, personalizovať kampane, predikovať trendy a odhaliť skryté vzťahy v dátach.

Pokročilá segmentácia a cielenie: GA4 ponúka pokročilé nástroje na segmentáciu publika, cielenie na základe rôznych faktorov, ako sú správanie používateľov, demografické údaje a záujmy. 

Zameranie sa na budúcnosť súkromia: GA4 je navrhnutý tak, aby lepšie chránil súkromie používateľov a bol v súlade so súčasnými a budúcimi reguláciami ochrany údajov (GDPR). Toto je pre podnikateľov a prevádzkovateľov online biznisu veľmi dôležité zostanú v zhode so zákonnými predpismi a budujú dôveru svojich zákazníkov.

Rozšírené funkcie analýzy: Pre e-commerce podnikateľov GA4 ponúka rozšírené funkcie na sledovanie a analýzu nákupného správania používateľov, vrátane sledovania konverzií, hodnoty košíka a ďalších kľúčových metrík.

Od merania výkonu kampaní cez optimalizáciu webu až po využitie umelej inteligencie – správne nastavená analytika vám poskytne dáta, ktoré premenia návštevníkov na spokojných zákazníkov. Investujte do analytiky dnes, aby ste zajtra mohli robiť informované a strategické rozhodnutia: jedna vec je, že dosiahnete cieľ, druhá, po akej ceste. Prečo si zvoliť trasu, ktorá je zbytočne únavná, dlhá a komplikovaná, keď máte na výber?

Mohlo by Vás zaujímať

Zdieľajte tento článok s priateľmi